Laboratori

INTRODUCCIÓ


 Ja fa un temps que les propostes estan vivint transformacions, cada cop tendeixen a ser més vivencials, lúdiques, creatives. 
Els especialistes comencem a globalitzar i interconnectar les propostes per poder oferir diferents alternatives. 
A l’escola tenim la possibilitat de realitzar aquestes activitats de manera col·lectiva, oferint un espai d’interrelació especial relacionat amb al món de la literatura i la creativitat.
Aquestes propostes vivencials, compartides i creatives les anomenem Laboratoris de lectura.

Les propostes tenen les següents les següents premisses comunes:


  • Propostes globalitzadores centrades en els llibres i la lectura. Mirada lúdica i artística sempre present. Introduir elements sorprenents.   
  • Libres que porten a altres llibres, de lectura en lectura. Els llibres àlbum són un element central en les nostres propostes. Afavorir experiències positives compartides al voltant de la literatura i l’art. 
  • Possibilitar el diàleg emotiu partint dels libres i textos. Establir un lligam entre els llibres i les nostres vides. Valoritzar escolta activa i potenciar el valor de la paraula.
  • Generar interès, curiositat, expectatives positives. Ambientació justificada i cuidada.
  • Eixos transversals: educació emocional i relacional, valoració positiva de la diferència, igualtat, coeducació, interculturalitat, ecologia.
  • Element de creació, experimentació i expressió. Incorporar diversitat de materials i propostes.
  • Importància de creació literària, noves propostes cratives, transgressores i lúdiques


  • Estructura de la sessió en quatre temps:
  1. Presentació, ambientació i contextualització
  2. Lectura/narració activa, participativa i compartida
  3. Expressió i creació (tallers creatius)
  4. Lectura lliure i compartida
  • Propostes d’una durada de 1’30 hores.
  • El laboratori compta amb uns 30 llibres associats, hi ha llibres en diferents idiomes.

ELS LABORATORIS

  • Aquestes activitats consisteixen en el muntatge d’una exposició de llibres i materials relacionats.
  • La visita a la mostra està dinamitzada, s’expliquen curiositats, es juga amb llibres, es narren contes...
  • Literatura, joc, art i creació des de la sorpresa i la emoció
  • Per acabar es realitza un taller
  • En petits grups es vista de manera autònoma tota la exposició presentada.
  • Les activitats estan pensades per fer amb grups classe i tenen una durada aproximada de 90 minuts
  • Adaptables a diferents edats de 3 a 16 anys tot i que poden tenir una edat recomanada


  • Share by: