Projectes

PROJECTES

BASE TEÒRICA

Molts són els referents en els que ens basem per el disseny del projecte i les accions que el componen.

Pedagògics: innovació educativa i pedagogia moderna. Pedagogia Reggio Emilia, Catherine l’Ecuyer, Montessori, intel·ligències múltiples, diversitat d’estils d’aprenentatge, Freinet, moviments pedagògics antiautoritaris...

Sobre promoció lectora i literatura per la millora de la cohesió social: grup de treball Gretel, Michele Petit, Rodari, Tonucci, Fundació Sanchéz-Ruipérez, Maria Teresa Andruetto, Gabriela Mistral, Marina Colasanti...

Sobre el diàleg i la conversa literària: aprenentatge dialògic, Aidan Chambers, filosofia visual...

Sobre creativitat, expressió, art i joc: Ken Robinson, Rosan Bosch, Instalacions i paisatges d’aprenentatge, Teoria de les peces soltes, pedagogia de la llum, Arno i André Stern, Malaguzzi, Munari...



METODOLOGIA

Elements fonamentals del projecte:

  • La mediadora de lectura
  • Sistematització
  • Continuïtat
  • Globalització
  • Activitats per diferents perfils de la comunitat educativa
  • El disseny específic de les sessions: Varietat de tècniques i estratègies
  • Alta qualitat de la selecció bibliogràfica i altres materials
  • Atenció a diferents perfils de la comunitat educativa


Share by: