PROJECTES
BASE TEÒRICA
Molts són els referents en els que ens basem per el disseny del projecte i les accions que el componen.
Pedagògics: innovació educativa i pedagogia moderna. Pedagogia Reggio Emilia, Catherine l’Ecuyer, Montessori, intel·ligències múltiples, diversitat d’estils d’aprenentatge, Freinet, moviments pedagògics antiautoritaris...
Sobre promoció lectora i literatura per la millora de la cohesió social: grup de treball Gretel, Michele Petit, Rodari, Tonucci, Fundació Sanchéz-Ruipérez, Maria Teresa Andruetto, Gabriela Mistral, Marina Colasanti...
Sobre el diàleg i la conversa literària: aprenentatge dialògic, Aidan Chambers, filosofia visual...
Sobre creativitat, expressió, art i joc: Ken Robinson, Rosan Bosch, Instalacions i paisatges d’aprenentatge, Teoria de les peces soltes, pedagogia de la llum, Arno i André Stern, Malaguzzi, Munari...
METODOLOGIA
Elements fonamentals del projecte:
- La mediadora de lectura
- Sistematització
- Continuïtat
- Globalització
- Activitats per diferents perfils de la comunitat educativa
- El disseny específic de les sessions: Varietat de tècniques i estratègies
- Alta qualitat de la selecció bibliogràfica i altres materials
- Atenció a diferents perfils de la comunitat educativa